:::/::: بخور و مثل من باش :::/:::
:::شما در صفحه شرایط سخت هستید:::
یکی از معمول ترین و البته لذت بخش ترین برنامه های یک مسافر ،در ابتدای ورود به شهر مقصد ، خوردن غذاهای بومی و محلی همان منطقه است .
حتی اگر با ذائقه ش ، سازگار نباشد برای یک بار هم شده امتحان می کند ؛
مردم شناسان معتقدند اگر بتوانی غذاهای بومی ات را به عنوان بخشی از فرهنگ ، به مردمان ملل دیگر بخورانی و ذائقه شان را با خود هماهنگ کنی ، باقی عناصر فرهنگت را هم به مرور می توانی تحمیل کنی !
به عبارتی غذایت را که بپذیرند ، خودشان خود به خود ، دنبال بقیه اش خواهند آمد...
نمونه :
مک دونالد ، به عنوان بزرگترین رستوران زنجیره ای جهان ، با بیش از 35000 شعبه در 119 کشور!!
با سابقه 75 ساله ، روزانه به 62 میلیون مشتری سرویس می دهد.
اصطلاح مک دونالدیزاسیون در علوم اجتماعی از پدیده های فرهنگی در عصر جدید است
تاثیر فرهنگ امریکایی مک دونالد به حدی ست که ، با وجود نداشتن شعبه ای در کشوری مثل ایران ،
اما مصرف زیاد فست فودها و تعدد رستوران های زنجیره ای فعال در این حوزه ،
بی شک برگرفته از طعم مک دونالد است.
"بخور و مثل من باش"
________________________________________________________
برای مشاهده :::/::: شلغمی که مرغ بریان است :::/::: کلیک کنید
- چهارشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ
نویسنده: دکتر باکر احمد السرحان
نشر : سیته
جهانیسازی اقتصاد با دیدگاههای اسلامی
145 صفحه
نویسنده : هوشنگ مرادی کرمانی
نشر : معین
قصه های طنزآمیز از واقعیت های به ظاهر تلخ
224 صفحه
مولف : محسن عباسی
نشر : جامعه الزهرا
نقش رفتار والدین در تربیت فرزند
1132 صفحه